Levering – Bezorging – Verzending – Afhalen

ONLINE BESTELLEN

Online kan alle producten besteld worden. Consument heeft het recht op het retourneren van zijn aankoop binnen 14-dagen indien men ontevreden is (schoon, verpakt). Tevens krijgen zij extra korting op de “only webshop producten”.  Zie https://elawonen.nl/ela-klantenservice/bestellen-betalingsmogelijkheden/

 

– Levering door onze eigen bezorgers of via PostNL

– Afleveren voor de deur

 

Fysiek in de winkel bestellen:

– Deskundig interieuradvies

– Op afspraak bezorgd

– Levering van meubels

– Kosteloos montage van meubels

– Regelen van een goederenlift

– Gratis onderhouds- en/of gebruiksadvies

– In overleg kan de afvalmateriaal meegenomen worden

– Bij eventuele service melding wordt er een foto gemaakt van het gebrek en wordt het beschadigd model desgewenst kosteloos retour genomen

– Kleine orders worden via TNT of PostNL verstuurd

1. LEVERING

Nadat u bij ons een bestelling heeft geplaatst dan doen we ons best om uw goede order in de voorziene levertijd van ongeveer binnen 12-14 weken bij u door onze ervaren profesionneel bezorgteam te bezorgen. De vervoerder van uw nieuwe meubels is onze eigen ervaren bezorger.

U ontvangt een track&trace code voor de kleine orders die we via TNT of Post NL kunnen versturen. Voor orders die we via onze eigen bezorgdienst zullen leveren ontvangt u een WhatsApp bericht.

Het verpakkingsmateriaal en oude meubels worden niet teruggenomen. Op aanvraag kunnen we het verpakkingsmateriaal retour nemen. 

Op aanvraag kunnen we een extern bedrijf inschakelen om een goederenlift te huren. Dit geldt in het bijzonder voor meubels die naar hogere verdiepingen gebracht moeten worden of als de trappengang te smal is. 

NIET THUIS?

PostNL, niet thuis bij bezorging; https://www.postnl.nl/klantenservice/niet-thuis-bij-bezorging/niet-thuis/

TNT, niet thuis bij bezorging; https://www.tnt.com/express/nl_nl/site/shipping-tools/mydelivery.html

Algemene Levertijd van Klantenservice; https://elawonen.nl/ela-klantenservice/levertijd/

Buiten Rotterdam zijn de kosten van een goederenlift afhankelijk van het extern bedrijf.

2. ELA BEZORGDIENST

Ela Bezorgdienst betekent:

  • Levering van meubels
  • Montage van meubels
  • Regelen van een goederenlift (op aanvraag)
  • Geven van advies over gebruik en onderhoud
  • Opruimen (en evt. meenemen) van het verpakkingsmateriaal (op aanvraag)

Wanneer u bij ons in de winkel een bestelling heeft geplaatst dan heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van onze Ela bezorgdienst service. Wel dient u met de onderstaande belangrijke regels rekening te houden:

 

2.1 BEZORGAFSPRAAK

  • een bezorgafspraak kunt u niet op diezelfde dag annuleren/wijzigen, als u niet aanwezig bent dan komen er voor de 2e keer 75,- extra bezorgkosten
  • de bezorgers dienen de meubels op een gemakkelijke wijze naar binnen en evt. naar boven etage te kunnen brengen

2.2 GOEDERENLIFT

  • Als wij de meubels naar een hogere verdieping moeten brengen dan dient de klant bij de levering een goederenlift te regelen, alle andere wijze zoals met touw is ten strikte verboden
  • als de klant geen gebruik wilt maken van een goederenlift dan wordt de bestelling alleen bij de deur afgeleverd
  • op aanvraag wordt er een goederenlift geregeld. 

2.3 BETALING

  • indien u bij ons een bestelling plaatst dan kunt u eerst een aanbetaling van 25% doen en het restant openstaand bedrag kunt u bij de levering van uw order aan onze bezorgdienst per pin of contant voldoen.
  • bij levering van de bestelde producten kunt u de het restant openstaand bedrag bij de levering aan onze bezorgdienst te voldoen. Dit is per pin en anders contant mogelijk. 
  • indien er door de klant aan de betaling van de kosten van de bestelde producten niet wordt voldaan dan worden de meubels door onze bezorg medewerkers retour genomen (de kosten van deze retour komt voor de klant)

2.4 SERVICE

  • bij eventuele service melding wordt er een foto van het gebrek gemaakt desgewenst wordt het beschadigd model kosteloos retour genomen
  • als de klant de bestelling alsnog tijdelijk in gebruik wilt nemen (ondanks het service) dan dient de klant een deelbetaling te doen
  • bij een service levering dient het klant het restant bedrag dat is ingehouden alsnog te voldoen

2.5 AFVAL EN/OF EIGEN SPULLEN TERUGNEMEN

  • de bezorgers kunnen de afval van de producten niet retour nemen
  • eigen meubels of meubels van andere adressen worden niet door de bezorgers terug genomen en/of bezorgd aan een ander adres
  • indien u het afvalmateriaal wilt meegeven dan is dit na overleg mogelijk.

2.6 BEZORGKOSTEN

  • De bestelde meubelen worden gratis bezorgd op afleveradressen in Nederland en de grensstreken met België en Duitsland. Uitgezonderd hiervan zijn de volgende producten: meeneem artikelen, acties, folder aanbiedingen en kleinmeubelen. De bezorgkosten voor deze uitgezonderde producten bedraagt 95,- euro. De bezorging en montage van de bestelde producten gebeurt door onze eigen professionele bezorgdienst. Voor verder weg gelegen gebieden buiten Nederland zoals in België en Duitsland vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten. De kosten voor bezorging buiten Nederland bedraagt per km 1 euro. 
  • Indien we gebruik moeten maken van een goederenlift dan worden deze kosten altijd van te voren aan u doorgegeven. De kosten voor het huren van een goederenlift in Rotterdam is v.a. 70,- en buiten Rotterdam is het v.a. 95,- Desgewenst mag u de goederenlift vooraf de levering ook zelf regelen.