1. Over Ela
  2. /
  3. Ela Bezorg en Montagedienst

Ela Bezorg en Montagedienst

ELA BEZORGDIENST

Uw nieuwe meubels worden door onze ervaren monteurs bezorgd en gemonteerd. Het verpakkingsmateriaal wordt netjes voor u opgeruimd. In uitzonderlijke gevallen kunt u het verpakkingsmateriaal aan onze service medewerkers meegeven. De kosten hiervan is 75,-

Via een extern bedrijf kunnen we eventueel een goederenlift huren. Dit geldt in het bijzonder voor meubels die naar hogere verdiepingen gebracht moeten worden of als de trappengang te smal is. In Rotterdam zijn de kosten van een goederenlift v.a. 60,-

Buiten Rotterdam zijn de kosten van een goederenlift afhankelijk van het extern bedrijf.

Ela Bezorgdienst betekent:

  • Levering van meubels
  • Montage van meubels
  • Regelen van een goederenlift
  • Geven van advies over gebruik en onderhoud
  • Opruimen (en evt. meenemen) van het verpakkingsmateriaal

Wanneer u bij ons in de winkel een bestelling heeft geplaatst dan heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van onze Ela bezorgdienst service. Wel dient u met de onderstaande belangrijke regels rekening te houden:

 

BEZORGAFSPRAAK

  • een bezorgafspraak kunt u niet op diezelfde dag annuleren/wijzigen, als u niet aanwezig bent dan komen er voor de 2e keer extra bezorgkosten
  • de bezorgers dienen de meubels op een gemakkelijke wijze naar binnen en evt. naar boven etage te kunnen brengen

 

AANSPRAKELIJKHEID

  • elke aansprakelijkheid aan uw woning, zoals de vloer of de muur, is bij ons uitgesloten
  • De klant dient ervoor zorg te dragen dat de bezorgers hun werk netjes kunnen afronden

 

GOEDERENLIFT

  • er wordt altijd gebruik gemaakt van een goederenlift als wij de meubels naar een hogere verdieping moeten brengen, alle andere wijze zoals met touw is ten strikte verboden
  • als de klant geen gebruik wilt maken van een goederenlift dan wordt de bestelling alleen bij de deur afgeleverd
  • de kosten van de goederenlift dient de klant vooraf te voldoen

 

BETALING

  • de betaling van de bestellingen dient de klant aan de bezorgers te voldoen
  • als de betaling niet wordt gedaan dan worden de meubels per direct retour genomen (de kosten van de retour komt voor de klant)

 

SERVICE 

  • bij eventuele service melding wordt er een foto van het gebrek gemaakt desgewenst wordt het beschadigd model kosteloos retour genomen
  • als de klant de bestelling alsnog tijdelijk in gebruik wilt nemen (ondanks het service) dan dient de klant een deelbetaling te doen
  • bij een service levering dient het klant het restant bedrag dat is ingehouden alsnog te voldoen

 

AFVAL EN/OF EIGEN SPULLEN TERUGNEMEN

  • de bezorgers kunnen de afval van de producten niet retour nemen
  • eigen meubels of meubels van andere adressen worden niet door de bezorgers terug genomen en/of bezorgd aan een ander adres
  • indien uit noodzaak de klanten de afval aan onze bezorgers wilt meegeven dan komen er extra servicekosten deze is v.a. 75,- euro

 

BEZORGKOSTEN

  • De bestelde meubelen worden gratis bezorgd (uitgezonderd hiervan zijn de volgende producten: meeneem artikelen, acties, folder aanbiedingen en kleinmeubelen) op afleveradressen in Nederland en de grensstreken met België en Duitsland. Dit gebeurt door een eigen professionele bezorgdienst. Voor verder weg gelegen gebieden in België en Duitsland en voor de Waddeneilanden vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten.
  • Daarnaast vragen wij bij orders onder €500,- een vergoeding van v.a. €30,-. Indien we gebruik moeten maken van een goederenlift dan worden deze kosten altijd van te voren aan u doorgegeven.

 

BEZORGING IN BUITENLAND

  • Naast de gratis bezorging in Nederland en de grensgebieden van Duitsland en België bezorgen wij ook in veel verder gelegen gebieden. Hier wordt alleen een bijdrage in de bezorgkosten voor gerekend.(uitgezonderd hiervan zijn de volgende producten: meeneem artikelen, acties, folder aanbiedingen en kleinmeubelen)

 

AFHALEN

  • In principe worden alle bestellingen bezorgd door onze bezorgdienst. Het is dan ook niet mogelijk een aankoop direct mee te nemen uit de winkel. Indien u de bestelling zelf komt ophalen is dan kunt u vooraf een afspraak te maken voor afhaling. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice (tel. 010 – 840 81 67)

 

Bij aanschaf van nieuw meubilair kunt u gebruik maken van onze montage dienst. Wel dient u met de volgende punten rekening te houden: 

  • onze bezorgers moeten uw meubels op de gewenste plaats makkelijk kunnen monteren
  • wandmeubels  worden door onze bezorgers aan de muren niet opgehangen
  • evt. schade aan uw vloer of muur is onze woonwinkel niet aansprakelijk
  • wanneer meubels naar hogere verdiepingen bezorgd moet worden dan wordt er vooraf altijd eerst een goederenlift gehuurd
  • als de meubels niet op een gemakkelijke/toegankelijke wijze naar binnen of naar boven verdieping gebracht kan worden dan wordt de bestelling bij de deur afgeleverd
  • nadat de meubels afgeleverd en gemonteerd zijn dient de klant deze te controleren
  • eventuele gebrek aan de meubels dient de klant met behulp van foto’s en duidelijke omschrijving via onze after sale service formulier aan ons online door te geven
  • wanneer de klant de meubels zelf monteert dan vervalt de garantie

Voor actie producten, speciale aanbiedingen en showroom modellen dient de klant extra kosten voor de montage te betalen

“Betaalbaar en bereikbaar designmerk voor een stijlvolle leven… Enza Home”

Menu