Garantie

GARANTIE  




PRODUCTGARANTIE

Hebt u bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Dan volgen wij bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.


FABRIEKSGARANTIE MEUBELEN

Ela Wonen & Slapen is zelf geen producent en zal voor het verlenen van garantie, service en reparatie de expertise van de fabrikant inschakelen. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie is gelijk de in de CBW voorgeschreven richtlijnen.


REPARATIEKOSTEN

Binnen garantie

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Ela Wonen & Slapen


Buiten garantie

Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het mogelijk dat een deel van de kosten voor uw rekening zijn. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van de artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over.


GEGRONDE KLACHT

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door: beschadiging door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.


REPARATIEPERIODE

Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de servicedienst (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 3 weken tot u uw artikel gerepareerd in huis hebt. Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we u binnen deze periode over de verdere afhandeling.

Ela Wonen & Slapen biedt productgarantie op zijn assortiment volgens de CBW richtlijnen. Deze garantie is standaard 3 jaar op basis van afschrijving; In het eerste jaar krijgt u de volledige kosten vergoed, in het tweede jaar krijgt u 2/3 van de kosten vergoed en in het derde jaar krijgt u nog 1/3 van de kosten vergoed. Onder kosten worden de kosten voor reparatie of vervanging, inclusief vracht-en voorrijkosten bedoeld. De datum van aanschaf is dus van belang voor uw garantie. Uw kassabon of factuur is het garantiebewijs.


ONAFHANKELIJK EXPERT POS-BEDRIJF

Wanneer de klant een klacht heeft dan kunnen we POS-bedrijf schakelen. Een onafhankelijk expert zal dan de klacht komen beoordelen en maakt een rapport. Indien de klacht terecht wordt beoordeeld dan komt voor de klant geen extra service kosten. Bij onterechte beoordeling dient de klant de service kosten vooraf te voldoen.

ANNULEREN

Zolang de klant nog niet in kennis gesteld bent van de afleveringsdatum dan kan de klant de bestelling annuleren.  De klant moet dan 30% annuleringskosten betalen. Als de klant al op de hoogte is gesteld van een afleveringsdatum dan moet de klant 50% annuleringskosten betalen.




Powered By OpenCart Your Store © 2017