1. Ela Team
  2. /
  3. Levering – Bezorging – Verzending – Afhalen

Levering – Bezorging – Verzending – Afhalen

ONLINE BESTELLEN

Online kan alle producten besteld worden. Consument heeft het recht op het retourneren van zijn aankoop binnen 14-dagen indien men ontevreden is (schoon, verpakt). Tevens krijgen zij extra korting op de “only webshop producten”.  Zie https://elawonen.nl/ela-klantenservice/bestellen-betalingsmogelijkheden/

– Gratis verzending 0,-

– Geen administratiekosten

– Levering door onze eigen bezorgers of via PostNL

– Afleveren voor de deur

Verder worden de volgende punten in acht genomen:

– Kosten voor montage is v.a. 75,- (afhankelijk van verdieping)

– De kosten voor een goederlift v.a. 60,-

Fysiek in de winkel bestellen:

– Deskundig interieuradvies

– Op afspraak bezorgd

– Levering van meubels

– Kosteloos montage van meubels

– Regelen van een goederenlift

– Gratis onderhouds- en/of gebruiksadvies

– In overleg kan de afvalmateriaal meegenomen worden, kosten hiervoor is v.a. 50,-

– Bij eventuele service melding wordt er een foto gemaakt van het gebrek en wordt het beschadigd model desgewenst kosteloos retour genomen

– Kleine orders worden via TNT of PostNL verstuurd

1. LEVERING

Nadat u bij ons een bestelling heeft geplaatst dan doen we ons best om uw goede order in de voorziene levertijd van ongeveer binnen 12-14 weken bij u door onze ervaren profesionneel bezorgteam te bezorgen. De vervoerder van uw nieuwe meubels is onze eigen ervaren bezorger.

U ontvangt een track&trace code voor de kleine orders die we via TNT of Post NL kunnen versturen. Voor orders die we via onze eigen bezorgdienst zullen leveren ontvangt u een WhatsApp bericht.

Het verpakkingsmateriaal en oude meubels worden niet teruggenomen. Op aanvraag kunnen we het verpakkingsmateriaal retour nemen. De kosten voor het terugnemen van het verpakkingsmateriaal is v.a. 50,-.

Via een extern bedrijf kunnen we eventueel een goederenlift huren. Dit geldt in het bijzonder voor meubels die naar hogere verdiepingen gebracht moeten worden of als de trappengang te smal is. In Rotterdam zijn de kosten van een goederenlift v.a. 60,-

NIET THUIS?

PostNL, niet thuis bij bezorging; https://www.postnl.nl/klantenservice/niet-thuis-bij-bezorging/niet-thuis/

TNT, niet thuis bij bezorging; https://www.tnt.com/express/nl_nl/site/shipping-tools/mydelivery.html

Algemene Levertijd van Klantenservice; https://elawonen.nl/ela-klantenservice/levertijd/

Buiten Rotterdam zijn de kosten van een goederenlift afhankelijk van het extern bedrijf.

2. ELA BEZORGDIENST

Ela Bezorgdienst betekent:

  • Levering van meubels
  • Montage van meubels
  • Regelen van een goederenlift (op aanvraag)
  • Geven van advies over gebruik en onderhoud
  • Opruimen (en evt. meenemen) van het verpakkingsmateriaal (op aanvraag)

Wanneer u bij ons in de winkel een bestelling heeft geplaatst dan heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van onze Ela bezorgdienst service. Wel dient u met de onderstaande belangrijke regels rekening te houden:

 

2.1 BEZORGAFSPRAAK

  • een bezorgafspraak kunt u niet op diezelfde dag annuleren/wijzigen, als u niet aanwezig bent dan komen er voor de 2e keer 75,- extra bezorgkosten
  • de bezorgers dienen de meubels op een gemakkelijke wijze naar binnen en evt. naar boven etage te kunnen brengen

 

2.2 GOEDERENLIFT

  • er wordt altijd gebruik gemaakt van een goederenlift als wij de meubels naar een hogere verdieping moeten brengen, alle andere wijze zoals met touw is ten strikte verboden
  • als de klant geen gebruik wilt maken van een goederenlift dan wordt de bestelling alleen bij de deur afgeleverd
  • de kosten van de goederenlift dient de klant vooraf te voldoen

 

2.3 BETALING

  • de betaling van de bestellingen dient de klant aan de bezorgers te voldoen
  • als de betaling niet wordt gedaan dan worden de meubels per direct retour genomen (de kosten van de retour komt voor de klant)

 

2.4 SERVICE 

  • bij eventuele service melding wordt er een foto van het gebrek gemaakt desgewenst wordt het beschadigd model kosteloos retour genomen
  • als de klant de bestelling alsnog tijdelijk in gebruik wilt nemen (ondanks het service) dan dient de klant een deelbetaling te doen
  • bij een service levering dient het klant het restant bedrag dat is ingehouden alsnog te voldoen

 

2.5 AFVAL EN/OF EIGEN SPULLEN TERUGNEMEN

  • de bezorgers kunnen de afval van de producten niet retour nemen
  • eigen meubels of meubels van andere adressen worden niet door de bezorgers terug genomen en/of bezorgd aan een ander adres
  • indien u het afvalmateriaal wilt meegeven dan zijn de kosten hiervoor v.a. 50,- bedraagt

 

2.6 BEZORGKOSTEN

  • De bestelde meubelen worden gratis bezorgd (uitgezonderd hiervan zijn de volgende producten: meeneem artikelen, acties, folder aanbiedingen en kleinmeubelen) op afleveradressen in Nederland en de grensstreken met België en Duitsland. Dit gebeurt door een eigen professionele bezorgdienst. Voor verder weg gelegen gebieden in België en Duitsland en voor de Waddeneilanden vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten.
  • Indien we gebruik moeten maken van een goederenlift dan worden deze kosten altijd van te voren aan u doorgegeven. Desgewenst mag u de goederenlift vooraf de levering ook zelf regelen.

 

2.7 BEZORGING IN BUITENLAND

  • Naast de gratis bezorging in Nederland en de grensgebieden van Duitsland en België bezorgen wij ook in veel verder gelegen gebieden. Hier wordt alleen een bijdrage in de bezorgkosten voor gerekend.(uitgezonderd hiervan zijn de volgende producten: meeneem artikelen, acties, folder aanbiedingen en kleinmeubelen)

3. ONLINE ORDER VERZENDING

U ontvangt een track&trace code voor de kleine orders die we via TNT of Post NL kunnen versturen. Voor orders die we via onze eigen bezorgdienst zullen leveren ontvangt u een WhatsApp bericht.

Alle pakket bestellingen binnen Nederland worden via POST NL kosteloos verzonden.

  • GRATIS bij alle bestellingen

 

4. AFHALEN

  • In principe worden alle bestellingen bezorgd door onze bezorgdienst. Het is dan ook niet mogelijk een aankoop direct mee te nemen uit de winkel. Indien u de bestelling zelf komt ophalen dan kunt u vooraf een afspraak te maken voor afhaling. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice (tel. 010 – 840 81 67)

 

Bij aanschaf van nieuw meubilair kunt u gebruik maken van onze montage dienst. Wel dient u met de volgende punten rekening te houden: 
  • onze bezorgers moeten uw meubels op de gewenste plaats makkelijk kunnen monteren
  • wandmeubels  worden door onze bezorgers aan de muren niet opgehangen
  • wanneer meubels naar hogere verdiepingen bezorgd moet worden dan wordt er vooraf altijd eerst een goederenlift gehuurd
  • als de meubels niet op een gemakkelijke/toegankelijke wijze naar binnen of naar boven verdieping gebracht kan worden dan wordt de bestelling bij de deur afgeleverd
  • nadat de meubels afgeleverd en gemonteerd zijn dient de klant deze te controleren
  • eventuele gebrek aan de meubels dient de klant met behulp van foto’s en duidelijke omschrijving via onze after sale service formulier binnen 2 maanden aan ons online door te geven.

Voor actie producten, speciale aanbiedingen en showroom modellen dient de klant extra kosten voor de montage te betalen

Menu