1. Algemene Voorwaarden & Privacy

Algemene Voorwaarden & Privacy

Enza Home Algemene Voorwaarden & Privacy 

De algemene voorwaarden van Enza Home Rotterdam B.V., KvK: 56673647 en BTW: NL852251956B01 zijn van toepassing op al uw aankopen. 

De algemene regels over annulering, herroepingsrecht, terugbetaling en 120-dagen proefslapen vindt u hieronder. Tevens kunt u onze algemene voorwaarden downloaden zie link: 

algemene voorwaarden downloaden 

Privacy Verklaring downloaden

Desgewenst kunt u deze voorwaarden ook bij uw aankoop meekrijgen.

ANNULERING

Klanten hebben volgens de wet kopen op afstand wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maakt een klant gebruik van zijn retourrecht dan dient wordt het gehele orderbedrag inclusief verzendkosten terug gestort. De kosten voor terug zending komt voor de rekening van de consument. 

HERROEPINGSRECHT

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@elawonen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. 

TERUGBETALING BINNEN 14-DAGEN

Als de klant ons heeft laten weten dat hij zijn aankopen wilt retourneren dan wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug gestort. Deze termijn is sinds 13 juni 2014 verplicht voor alle webwinkels. Deze 14 dagen termijn gaat in op de dag dat de klant heeft aangegeven te willen retourneren, dus niet de dag dat u het product terug ontvangt. Wel is het zo dat het product door ons retour genomen moet worden alvorens het aankoopbedrag terug gestort kan worden. 

LEVERING

Indien u gebruik maakt van onze GRATIS bezorgdienst dan verzoeken we u vriendelijk met onze belangrijke voorwaarden voor bezorging en montage rekening te houden. Hieronder vindt u in het kort de belangrijkste bepalingen omtrent onze bezorgdienst.  Voor meer informatie kunt u een e-mail sturen naar info@elawonen.nl

1. De betaling dient de klant vooraf de levering en montage te voldoen. Dit is als volgt mogelijk: per pin, via bank overmaking of contant. Bij bank overmaking hebben we vooraf een bewijs van overboeking nodig.

2. Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, kunnen wij de meubels in meerdere leveringen bezorgen. Mocht u dit niet willen, dan kunt u dit natuurlijk aangeven.

3. Wij brengen de meubels eventueel bij u naar binnen. Dit doen wij als extra service. Dat het meubel naar binnen past is uw verantwoordelijkheid.
a. Omdat het binnen brengen een extra service is, zijn wij niet aansprakelijk voor schade (muren, vloeren, e.d.). Natuurlijk doen wij voorzichtig en blijven wij aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.
b. Als het meubel niet op een normale manier naar binnen kan, of bezorgd wordt via een trap, verhuislift of takel kan dit in overleg. Wij stellen ons dan niet meer aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf. In overleg kunnen we de levering aan een derde partij uitbesteden.
c. Via de trap bezorgen wij de meubels tot en met de 1e etage. Er moet dan genoeg ruimte zijn en het meubel mag niet te zwaar zijn.
d. Bijkomende kosten van een eventuele verhuislift, glaszetter en/of takel is voor u.

e. Aan de muren worden geen hangmeubels/spiegels gemonteerd en verlichting wordt aan het plafond niet opgehangen.

f. Uw eigen meubilair wordt door ons niet retour genomen en/of naar een ander adres vervoerd.

g. Karton en al het overige afval wordt door ons niet retour genomen.

4. Natuurlijk willen wij meerdere keren bij u langs komen, wel rekenen wij dan extra kosten van 75,- euro.

5. Wij kunnen de meubels voor u opslaan. Gratis opslag is mogelijk tot maximaal één maand na de uiterste levertermijn. Daarna wordt er 40,- euro per maand in rekening gebracht.

6. Show, outlet en/of voorraad modellen dienen binnen twee weken te worden afgenomen. Als dit niet gebeurt, kunnen wij de aankoop ontbinden.

7. Als u niet op tijd de bezorgafspraak annuleert/wijzigt en onze bezorgers staan voor een gesloten deur dan wordt er voor een 2e bezorgafspraak 75,- euro extra kosten in rekening gebracht.

8. Annulering van de bestelling, vanwege  het niet kunnen plaatsen of niet vergoeden van de kosten voor de goederenlift, is niet mogelijk.

 

 

120-DAGEN PROEFSLAPEN

Het is niet voor iedereen weggelegd om in 1 keer het juiste matras te kiezen. Daarbij speelt natuurlijk uw medische toestand ook een belangrijke rol. Bij ernstige lichamelijke klachten is een goed matras heel erg belangrijk.  Al met al, heeft iedereen behoefte aan een gezonde nachtrust. Immers zoals uit wetenschappelijk onderzoek blijkt, is 1/3 deel van ons leven bestemd voor slapen.

Om uw keuze te vergemakkelijken en om een miskoop te voorkomen bieden we speciaal van Yatas Bedding de mogelijkheid om uw nieuwe Yatas matras in uw eigen slaapkamer uit te testen. Bezoek onze showroom in Rotterdam en ontvang vrijblijvend persoonlijk slaapadvies en ontdek de verschillende type matrassen van Yatas Beddding. 


Hieronder vindt u de belangrijke algemene regels over 120-dagen proefslapen.

Algemene regels over 120-dagen proefslapen:

  • 120-dagen proefslapen wordt toegepast op de medische matrassen van Yatas Bedding, u heeft de keuze uit zowel selective als royal serie
  • De klant geeft aan ons per e-mail door, met als bijlage een foto van het matras die volledig compleet afgebeeld is en een kopie van de factuur
  • Het matras dient schoon en niet beschadigd te zijn
  • Een matrasbeschermer van Yatas of evt. van een andere merk dient bij gebruik van het matras aanwezig te zijn
  • De klant mag slechts 1 keer gebruik maken van de omruilgarantie
  • Actie modellen en matrassen met extra korting/set prijs korting is 120-dagen proefslapen niet geldig
  • Vanaf 60-dagen wordt er voorrijkosten in rekening gebracht 
  • Als de klant het matras zelf ophaalt dan vervalt de omruilgarantie
  • Bij omruiling dient de klant de meerprijs van de 2e nieuwe matras te voldoen, teruggave  van de aankoopsom is niet van toepassing.

 

Menu